OBCHODNÉ PODMIENKY
1. VŠEOBECNÉ PODMIENKY
1.1 Predávajúcim je spoločnosť Martina Matiašková MIROMA,
F. Madvu 332/18, 971 01, Prievidza, zapísaná v registri: Okresný úrad
Prievidza, Číslo živnostenského registra: 340-39919, IČO: 50877569 ,
DIČ: 1078712162 tel. +421 908 271 740, e-mail: info@praziarenmiroma.sk
(ďalej len predávajúci).
1.2 Kupujúcim je každá fyzická alebo právnická osoba, ktorá akýmkoľvek
spôsobom kontaktuje predávajúceho s úmyslom kúpy tovaru, ktorý
predávajúci ponúka.
1.3 Kupujúcim je aj každá fyzická alebo právnická osoba, ktorá
akýmkoľvek spôsobom kontaktuje predávajúceho s požiadavkou, aby jej
predávajúci zaobstaral tovar, ktorý nemá zaradený v ponuke, s úmyslom
kúpy tohto tovaru.
1.4 Používaním web-stránok internetového obchodu predávajúceho a
potvrdením objednávky dáva kupujúci súhlas s týmito Obchodnými
podmienkami.
1.5 Tieto Obchodné podmienky sú platné až do vydania nových Obchodných podmienok.
1.6 Zodpovednosť za vady predanej veci
§ 622
(1) Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola
bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez
zbytočného odkladu odstrániť.
(2) Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo
ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu
nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť
vady.
(3) Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
§ 623
(1) Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa
vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu
veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú
kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže
pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec
riadne užívať.
(2) Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.
2. OBJEDNÁVANIE
2.1 Tovar môže kupujúci objednávať nasledovne:
a) prostredníctvom nákupného košíka na web-stránkach predávajúceho,
2.2 Odoslaním objednávky sa kupujúci zaväzuje prevziať objednaný tovar a zaplatiť za tovar dohodnutú cenu.
2.3 Odoslanú objednávku potvrdí predávajúci do 24 hodín emailom a
zároveň oznámi kupujúcemu dostupnosť a termín dodania tovaru. Všetky
potvrdené objednávky sú záväzné! Dodacie podmienky sú platné v zmysle
článku 5. DODACIE PODMIENKY
2.4 Predávajúci sa zaväzuje dodať správny druh a množstvo tovaru v dohodnutej cene podľa objednávky.
2.5 Zrušenie objednávky je zo strany kupujúceho možné do 24 hodín od
objednania tovaru bez udania dôvodu. Kupujúci môže objednávku zrušiť
telefonicky alebo e-mailom. Po overení splnenia podmienok zrušenia
objednávky potvrdí predávajúci kupujúcemu storno objednávky e-mailom
alebo telefonicky. V prípade, že už bola suma za objednaný tovar
uhradená, predávajúci zašle peniaze späť na bankový účet kupujúceho,
alebo ich doručí iným spôsobom, ktorý si spolu dohodnú.
2.6 Predávajúci má právo zrušiť objednávku v prípade, keď nie je možné
zabezpečiť objednaný tovar. V takomto prípade kupujúcemu ihneď vráti
uhradenú sumu v plnej výške, alebo mu ponúkne náhradný tovar, alebo iné
riešenie, ak s tým kupujúci súhlasí. Predávajúci má právo zrušiť
objednávku tiež v prípade, ak sa nemôže skontaktovať s kupujúcim (chybne
uvedené alebo neuvedené kontaktné údaje, nedostupnosť, ...).
3. CENY
3.1 Predávajúci nie je platcom DPH.
3.2 K základnej cene objednávky je pripočítaná cena za dopravu tovaru
podľa toho, aký spôsob doručenia si kupujúci vyberie. Cena je odvodená
od celkovej hmotnosti objednaného tovaru a aktuálna sadzba je viditeľná
priamo v objednávke (pri každom spôsobe dopravy). Balné je zahrnuté v
cene dopravy.
4. PLATBY
4.1 Platiť za tovar môže kupujúci na dobierku alebo prevodom na účet
predávajúceho na základe proforma (zálohovej) faktúry. Na základe
odoslanej objednávky vystaví predávajúci proforma (zálohovú) faktúru,
ktorú pošle spolu s potvrdením objednávky e-mailom. Túto platbu môže
kupujúci uskutočniť nasledovne:
a) prevodným príkazom zo svojho účtu,
b) priamym vkladom v hotovosti na účet predávajúceho,
4.2 Platba je možná iba v EUR.
4.3 Daňový doklad (faktúru) posiela predávajúci kupujúcemu spolu s tovarom.
5. DODACIE PODMIENKY
5.1 Dodacia lehota na tovar v ponuke predávajúceho je vo väčšine
prípadov do 8 pracovných dní od potvrdenia objednávky, maximálna doba
dodania je 14 dní alebo po dohode s kupujúcim sa môže predĺžiť. O
dodacej lehote a termíne dodania bude predávajúci kupujúceho informovať
pri potvrdení objednávky telefonicky. Ak kupujúcemu nevyhovuje oznámená
predĺžená dodacia lehota, má možnosť stornovať objednávku v súlade s
bodom 2.5 týchto Obchodných podmienok.
5.3 Tovar bude vyexpedovaný okamžite po potvrdení objednávky a po splnení všetkých podmienok pre vyskladnenie.
6. DORUČENIE TOVARU
6.1 Predávajúci zabezpečuje dopravu tovaru spôsobom, ktorý si kupujúci vyberie z ponúkaných možností v objednávke:
a) Rozvozom.
b) Slovenskou poštou.
6.2 Miesto odberu je stanovené na základe objednávky kupujúceho. Za
splnenie dodávky sa považuje dodanie tovaru na určené miesto.
6.3 Tovar je primerane zabalený a zabezpečený. Kupujúci je povinný pri preberaní tovaru skontrolovať neporušenosť zásielky.
6.4 Spolu s tovarom dodá predávajúci kupujúcemu faktúru (daňový doklad),
dodací list. Predávajúci taktiež dodá spolu s tovarom návod na obsluhu a
záručný list ak to vyžaduje povaha tovaru.
6.5 Za tovar zodpovedá predávajúci až po jeho prevzatie kupujúcim. Tovar
sa považuje za prevzatý kupujúcim od doby, kedy tento písomne potvrdí
prevzatie tovaru.
6.6 Predávajúci nenesie zodpovednosť za oneskorené dodanie
objednaného tovaru kupujúcemu zavinené prepravcom. Za poškodenie
zásielky zavinené prepravcom zodpovedá v plnom rozsahu prepravca. Takéto
prípady rieši predávajúci dodaním nového tovaru kupujúcemu po zaplatení
všetkých škôd prepravcom.
6.7 V prípade väčšieho záujmu sa môže stať, že máme nedostatok tovaru a
tak Vami objednaný tovar Vám môžeme dodať v niekoľkých balíkoch, pričom
poštovné a balné platíte ako za jeden balík.
7. ODSTÚPENIE OD VYBAVENEJ OBJEDNÁVKY
7.1 Kupujúci je v súlade so zákonom oprávnený bez udania dôvodu
odstúpiť od vybavenej objednávky (podľa zákona "od kúpnej zmluvy", ak už
kupujúci prevzal tovar) do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru.
7.2 Tovar na vrátenie musí byť:,
a) nepoškodený, (ochranný obal výrobku je neporušený)
b) kompletný (vrátane príslušenstva, dokumentácie, ...),
c) vrátane priloženého dokladu o kúpe.
7.3 Ak sa kupujúci rozhodne vrátiť tovar podľa bodu 7.1 týchto Obchodných podmienok, je povinný:
a) kontaktovať predávajúceho so žiadosťou o odstúpenie od vybavenej
objednávky, uviesť číslo objednávky (variabilný symbol), dátum kúpy a
číslo svojho účtu pre vrátenie peňazí. V prípade že bol tovar objednaný
na dobierku, uviesť adresu pre vrátenie peňazí.
b) zaslať tovar naspäť na adresu predávajúceho - tovar sa odporúča
poslať doporučene, poistený a použiť vhodné balenie, aby počas prepravy
nedošlo k popísaniu, polepeniu, ani inému znehodnoteniu pôvodných obalov
a samotného tovaru (predávajúci neručí za prípadnú stratu alebo
poškodenie tovaru počas prepravy),
c) uhradiť výdavky súvisiace s vrátením tovaru (poštovné, poistenie, ...).
7.4 Po splnení podmienok podľa bodov 7.1 až 7.3 týchto Obchodných
podmienok a po obdržaní vráteného tovaru je predávajúci povinný:
a) prevziať tovar naspäť,
b) vrátiť kupujúcemu v lehote najneskôr 14 dní odo dňa odstúpenia od
vybavenej objednávky celú cenu zaplatenú za tovar, okrem poplatku za
dopravu. Priame náklady na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ.
7.5 Vzor formuláru pre odstúpenie od zmluvy:odstupenie_od_zmluvy-vzor.docx (11903)
8. ZÁRUKY A REKLAMÁCIE
8.1 Vybavovanie reklamácií sa riadi záručnými podmienkami konkrétneho
tovaru, Obchodným zákonníkom a príslušnými ustanoveniami Občianskeho
zákonníka a osobitnými predpismi.
8.2 Na všetok ponúkaný tovar v internetovom obchode predávajúceho je
záruka 12 mesiacov. Na uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady
(reklamáciu) vždy postačuje doklad o zakúpení (priložená faktúra).
Predloženie dokladu o zakúpení na účely reklamácie postačuje aj v
prípade, že bol vydaný záručný list, ale zákazník ho stratil.
8.3 Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie veci (alebo jej častí) spôsobené používaním.
8.4 Reklamovaný tovar je kupujúci povinný doručiť na reklamáciu čistý,
mechanicky nepoškodený, s kópiou faktúry, dodacieho listu. Kupujúci je
povinný spolu s tovarom zaslať aj popis vady.
8.5 POSTUP REKLAMÁCIE:
8.5.1. Čo najskôr nás informovať emailom alebo telefonicky o chybe výrobku.
8.5.2. Tovar zašlite ako doporučený balík (nie na dobierku) na našu adresu.
8.5.3. Do zásielky uveďte dôvod reklamácie a vašu adresu.
8.5.4. Priložte k zásielke kópiu dokladu o nadobudnutí reklamovaného tovaru v našom obchode (faktúry).
8.5.5. Po obdržaní reklamovaného tovaru vás budeme bezodkladne
kontaktovať e-mailom alebo telefonicky a sa s vami dohodneme na rýchlom
vyriešení problému. Reklamácia bude vybavená v čo najkratšom čase,
najneskôr však do 30 dní od prijatia reklamovaného tovaru. Reklamačná
doba začína plynúť dňom, kedy predajca zásielku s reklamáciou prevzal a
končí dňom, kedy predajca zásielku s vyreklamovaným tovarom odoslal
(rozhoduje pečiatka podacej pošty).
Poštovné a balné predajca nevracia, rovnako ani poplatky na doručenie
reklamovaného tovaru. Za prípadnú stratu zásielky reklamovaného tovaru
smerom od zákazníka k predajcovi predajca nezodpovedá.
Predajca nenesie zodpovednosť za vady spôsobené nesprávnym skladovaním
výrobku a na poškodenie zavinené doručovateľom. Upozornenie: viditeľne
poškodený tovar nepreberajte!
9. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
9.1 Predávajúci v zmysle aktuálneho znenia zákona na ochranu osobných údajov (zákon NR SR 18/2018 Z.z.) spracúva osobné údaje na viacerých právnych základoch: z dôvodu identifikáce kupujúceho a za účelom plnenia predmetu kúpnej zmluvy - vybavenie objednávky, vystavenie daňových dokladov - faktúr, doručenie a dodanie tovaru.
9.2 Podrobné informácie, podmienky a zásady ochrany osobných údajov nájdete v zrozumiteľnej forme a kompletnom znení na našej stránke Zásady spracúvania osobných údajov.
10. ZÁVEREČNÉ USTANOVANIA
10.1 Dozor nad poskytovaním služieb vykonáva: Inšpektorát SOI pre Trenčiansky kraj, Hurbanova 59, 911 01 Trenčín.
10.2 Ak sa spotrebiteľ domnieva, že boli porušené jeho práva, alebo nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavili jeho reklamáciu, má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu emailom na adrese (Vaša e-mailová adresa). Ak predávajúci na žiadosť spotrebiteľa odpovie zamietavo alebo na ňu do 30 dní odo dňa jej odoslania neodpovie vôbec, spotrebiteľ má na základe zákona č. 391/2015 Z. z. právo na alternatívny (mimosúdny) spôsob riešenia sporu. Spotrebiteľ môže návrh podať spôsobom určeným podľa § 12 zákona 391/2015 Z. z. Na podanie návrhu môže využiť formulár, ktorého vzor je dostupný aj na webovom sídle Ministerstva hospodárstva SR a každého subjektu alternatívneho riešenia sporov. Spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý zo subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Záznam subjektov alternatívneho riešenia sporov je dostupný na webovej stránke www.mhsr.sk. Adresa na podávanie podaní v elektronickej podobe na Slovenskú obchodnú inšpekciu je ars@soi.sk. Subjekt alternatívneho riešenia sporov môže návrh spotrebiteľa odmietnuť (napr. ak vyčísliteľná hodnota sporu nepresahuje sumu 20 eur; ak je vzhľadom na všetky okolnosti zrejmé, že alternatívne riešenie sporu by bolo možné viesť len s vyvinutím neprimeraného úsilia, a podobne). Spotrebiteľ môže podať tento návrh aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO - https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage. Sťažnosť tu môže podať spotrebiteľ žijúci v EÚ na obchodníka so sídlom v EÚ. Náklady spojené s alternatívnym riešením sporu znáša každá zo strán sporu samostatne bez možnosti ich náhrady.
10.3 Tieto všeobecné obchodné podmienky a všetky kúpne zmluvy uzavreté na ich základe sa riadia právnymi predpismi platnými v Slovenskej republike.
V Prievidzi, dňa 25.05.2018